Pages

Saturday, September 24, 2011

Cukup untuk seketika ini.

Dari Anas r.a, kami para sahabat (r.a) berkata: "Ya Rasulullah, kami tidak akan menyuruh orang berbuat baik selagi kami belum melakukan semua kebaikan dan menjauhi semua kemungkaran." Maka Nabi S.A.W bersabda: "Tidak, bahkan serulah orang untuk berbuat baik, meskipun kalian belum mengamalkan semuanya. Dan cegahlah kemungkaran, meskipun kalian belum menjauhi semuanya." (H.R. Tabrani)

mungkin cukup setakat ini untuk aku menaip .
bukan apa , mungkin aku pernah teguh orang untuk buat kebaikan .
tapi aku sendiri yang tidak melakukannya .
mungkin secara sengaja atau tidak sengaja .

bila baca hadis diatas yang diriwayatkan oleh Anas r.a .
ops , bagai ada sesuatu yang tidak kena .
jadi , aku mengambil keputusan untuk berhenti seketika .

sehingga bila ?

sehingga mana , cukup ilmu didada .

jadi, kepada sahabat yang ternanti post terbaru dari aku . cukuplah untuk seketika ini.
terima kasih kerana sudi membaca dan respon post yang tidak sehebat para pencinta ilmu .


blog kedua ?

aik, kata tadi cukup setakat ini ?

blog kedua ini hanya blog "simple" .
sengaja aku meletakkan post seperti kata-kata hikmah atau cerita pendek .
dan sebagainya . mungkin juga kisah-kisah yang membawa semangat .

link : "carilah yang luar biasa dari blog yang biasa"

doa-doakan supaya aku kembali dengan post-post yang luar biasa ^^,!

sekian .

p/s :  mencari cinta yang sejati .



No comments: